Dierfysiotherapie bij honden is voor veel mensen nog relatief onbekend. Het kan echter een belangrijke rol spelen bij het herstel na operaties of blessures, of het verminderen van fysieke problemen en pijn zoals bijvoorbeeld bij slijtageklachten. Als je hond kreupel loopt duidt dit bijna altijd op pijn of een beperking in het bewegingsapparaat. Of je nu een huishond of sporthond hebt, we willen toch allemaal dat ons dier prettig kan bewegen en zo pijnvrij mogelijk door het leven kan. Dierfysiotherapie kan hier aan bijdragen.

Als dierenfysiotherapeut kunnen we daarnaast uw dier preventief onderzoeken. Dit bijvoorbeeld om na te gaan of uw dier niet toch ongemerkt (beginnende) klachten heeft. Vooral bij oudere honden kan dit zinvol zijn. Daarnaast checken we ook preventief bij bijvoorbeeld jonge honden of sporthonden, om fysieke problemen in de toekomst te voorkomen.

Hieronder ziet u een overzicht van veel voorkomende fysieke problemen bij honden waarvoor het zinvol is een dierfysiotherapeut in te schakelen. Mocht u twijfelen of dierfysiotherapie in uw geval zinvol is, dan mag u altijd vrijblijvend contact opnemen voor meer informatie.

Indicaties dierfysiotherapie hond

• rug en/of hals problematiekDierfysiotherapie Diederen3web
  • artrose en ouderdomsklachten
  • gewrichtsafwijkingen, zoals OCD/LPA/LPC, patellaluxatie en HD